Interviu Raluca Voicu – Targuri de nunti in 2013 – continuare…

Revenim cu a doua parte a interviului nostru realizat cu Raluca Voicu – Event Designer la Decro. Daca in prima parte ne-am axat pe culegerea unor prime impresii de la Targurile de Nunti unde Raluca a colindat in 2013, acum vrem sa aflam mai multe detalii…

M.B.: Ne-ai oferit pana acum cateva idei care ti-au atras atentia. Ne poti spune care au fost principalele puncte de atractie la targurile de nunti in 2013?

R.V.: Din ce vad eu… primavara, mirii harnici au cam totul aranjat. Le lipseste rochia si costumul, accesoriile, invitatiile. Dar sunt destui miri de toamna care nu prea au furnizorii contractati, mai ales la decoratiuni si aranjamente.

De la aceasta premiza pleaca furnizorii din orasele normale, cum sunt Iasul si Bucurestiul, unde rochiile de mireasa erau la mare cautare. In Bacau si Suceava aproape ca nu gasesti un restaurant, in schimb multe firmele de decoratiuni.

M.B.: Predomina un anume tip de furnizori de produse (furnizori de rochii de mireasa, furnizori de pantofi, restaurante etc.)?

R.V.: Depinde de oras. Bucurestiul e full de rochii de mireasa, iar in Bacau plin de firme de decoratiuni. Nu exista un echilibru.. inca nu prea stim ce-i cu noi… cel putin pe unde am fost eu.

M.B.: Ce marci renumite ati intalnit in randul expozantilor?

R.V.: Renumite? Hmmm… nu ştiu daca asta e cel mai important aspect.

In Bucuresti am văzut o gramada de marci care isi fac simtita prezenta in lumea nuntilor. Rochii, costume, pantofi, vedete care se reinventeaza activand in lumea nuntilor, reviste cu rezonanta. Dar putini suntem noi, cei din provincie, care ajungem la furnizor doar pentru numele lor. Poate o rochie de mireasa San Patrick sau un pantof de la Mihai Albu, dar astea aşa.. de moft :).

M.B.: In opinia ta, ce ar determina un cuplu de miri sa se opreasca la un stand anume?

R.V.: Ce ar trebui sa-i determine pe oameni este mesajul! Daca ei sunt ok cu mesajul transmis se opresc. Tocmai din acest motiv, ei trebuie sa inteleaga ca un Targ de nunti e doar punerea in scena a unei tematici, nu e singura varianta ce o poate oferi un furnizor de decoratiuni, de exemplu.

Cand oferi Foto sau Video si ai un stand neamenajat, iar nu e ok… inseamna ca nu acorzi destula atentie ambientului si cadrelor. De multe ori cei de la Foto si Video se cupleza cu o firma de decoratiuni… asta spune mult si despre imaginea lor.

M.B.: Ce categorii de vizitatori predomina – cupluri tinere?

R.V.: Categoric predomina cuplurile tinere, sau un grup de prietene galagioase unde doar una e mireasa :). Sunt amuzante si dragute.

Cred ca cei mai putini incantati de grupurile mari sunt cei cu rochii de mireasa. Acolo un milion de pareri, neavizate de cele mai multe ori, o fac pe miresica sa renunte usor in a-si cauta o rochie in ziua aceea.

Cel mai greu e cu parintii oricum…pffff…foarte complicat…ei care au mai trecut prin asta… stiu ca trebuie asa si asa…ehhh…ne descurcam pana la urma.

M.B.: Vorbind de insotitori… numarul vizitatorilor de sex feminin depaseste numarul vizitatorilor de sex masculin sau  este un fel de echilibru? Vin viitoarele mirese insotite de viitorii miri sau de prietene, mame, soacre etc?

R.V.: In principal, si asta ma bucura foarte tare, vin cupluri. Apoi vin cu parinti, soacre.. familie. Si in ultima instanta cu prietenele. Sunt echilibrati ca numar cei de sex feminin si cei de sex masculin. Cand e vorba de decizii, balanta se inclina spre tinerele viitoare doamne :).

M.B.: Care este inputul tau asupra furnizorilor de servicii pe aceasta piata de nunti? Un furnizor care se respecta trebuie sa participe la un targ de nunti, sau aceasta este doar o optiune pentru cei cu bugete generoase de marketing?

R.V.: Furnizorilor de servicii le reprosez ca nu-si dau silinta sa faca treaba buna. Ii intereseaza in mare parte doar banii, dar nu fac aproape nimic in schimbul lor. Nu se informeaza, nu vin cu lucruri noi decat prin copiere fara nici un aport personal macar. Nu-si educa clientii si le dau sa inghita numai lucruri de calitate indoielnica. Acum ce sa zic, pe mine ma avantajeaza pe de-o parte aceasta atitudine, dar fara falsa modestie, avem nevoie de concurenta apriga… de fapt asta ne facem sa fim mai buni. Daca concurenta nu exista… ne plafonam, alergam dupa bani si lucruri de nimic. Bineinteles… pana într-o zi… cand m-am hotarat sa ma ocup personal ca aceasta zi să fie cat mai aproape :).

Daca revenim la intrebare, nu, targurile nu sunt nici pe departe pentru cei cu bugete generoase de marketing. Si eu cred ca toata lumea trebuie sa participle la un targ, toti cei care au ceva de oferit.

M.B.: Cum crezi ca va evolua prezenta funizorilor de servicii la targurile de nunti in viitor? Va creste importanta unui eveniment de acest gen?

R.V.: Speranta mea este sa se intample acest lucru. Acum vom vedea… sunt doua sanse – ori sa nu merite sa mergi la astfel de evenimente, ori sa fie un real succes. Eu cred in succesul lor totusi.. cu tot cu aerul meu pesimist de astazi :D.

M.B.: Vorbind din perspectiva participantilor la targul de nunti in 2013, care ar fi principalele motive ce ii determina pe acestia sa participe la un astfel de eveniment? Sunt entuziasmati de astfel de evenimente? Sunt curiosi pentru a lua pulsul pietei?

R.V.: Imi puneti numai intrebari capcana, deloc potrivite dupa ultima experienta. In general vorbind, un targ trebuie asteptat cu drag si entuziasm. Sa vezi ce a mai inventat concurenta, ce tendinte promoveaza unii, pe ce culori se axeaza altii, unde te situezi pe piata, unde activezi.

Acuma nu stiu ce sa spun despre altii, dar eu privesc cu entuziam tot ceea ce fac. Fie un eveniment mai mic, fie o chestie de o importanta remarcabila :D.

M.B.: Si noi iti apreciem entuziasmul si ne-am dori sa intalnim mai des oameni cu pasiune pentru ceea ce fac si cu idei originale. Dupa parerea ta vom vedea in anii viitori o  crestere a interesului pentru targurile de nunti, atat din partea expozantilor cat si a vizitatorilor?

R.V: Nu prea ma pricep la prezis viitorul, insa asta ar fi o traiectorie normala si fireasca a lucrurilor. Acum depinde de furnizori cat de profesionisti vor sa fie si cat de mult vor sa munceasca. Pentru ca in spatele unei nopti magice si a unui eveniment de neuitat, sta munca unei intregi echipe si a mirilor :).

M.B.: Prin definitie targul este un eveniment in care se expun produse si servicii cu posibilitate de vanzare. Care crezi ca au fost sansele expozantilor in 2013 de a vinde la un targ de nunti? Se avanta participantii la achizitia de servicii in cadrul unui astfel de eveniment?

R.V.: Scopul este categoric sa vinzi in cadrul Targurilor de nunti. Asta este si motivul pentru care toata lumea are reduceri generoase pe cele trei zile de participare. Sansele de a vinde sunt foarte mari pentru ca si pentru participanti este avantajos sa gaseasca servicii la promotie.

Raluca Voicu este event designer. Împreună cu echipa pe care o conduce, transformă cel mai important moment din viața unui cuplu într-un eveniment unic. Mai multe detalii despre munca ei găsiți pe blogul Decro sau direct pe email la raluca@decro.ro.

Sursa: Blogul Decro.

You may also like

8 Comments

  1. Zic moft, in contextul folosit. De cele mai multe ori alegem numele si nu calitatea. Pentru ca ne raportam la brand fara sa intelegem cu s-a ajuns acolo, pentru ca suferim de snobism.
    Nu zic ca alegerea unui pantof realizat de Mihai Albu e dovada de snobism, ci doar ca alegerea trebuie sa fie independent de nume. Sa intelegem calitatea! Adica sa nu ma duc sa-mi cumpar ceva de undeva doar pentru ca imi place cum suna, ci sa ma duc pentru ca imi place ce este.
    Si am bagat treaba cu moftul intr-un context a clientilor needucati in domeniul nuntilor, si doar noi furnizorii ii putem educa 🙂
    Nu vreau sa para si nici nu a fost vreo rautate adresata la persoana. S-a intamplat sa dau numele pentru ca stiu de prezenta Mihai Albu la Targurile de Nunti si nu doar de anul acesta si e usor pentru un astfel de client sa nu caute special brandul ci sa se impiedice de el.
    Sper ca mi-a fost inteleasa prelegerea si motivul precizarii unui brand. 🙂

  2. @ Raluca Voicu: M-ati facut sa rad! Explicatii de doi lei… Mi-ati facut un mare deserviciu cu aceasta “apreciere” si cred ca daca ai ceva notorietate ca brand si oferi calitate si pret corect este tot ce conteaza. Cred, deasemenea, ca nici nu aveti cunostinta de serviciile mele in materie de incaltaminte pentru mirese si anume: se lucreaza personalizat, se fac calapoade speciale pe masurile clientelor, se deseneaza modelul si se fac tipare exacte in functie de fizica piciorului viitoarei mirese. Totul ca ziua cea importanta sa fie cat mai relaxata din punctul de vedere al incaltamintei…asta de ce ar fi un moft? Acesta este motivul pentru care iau parte la targurile de nunti, ca sa explic potentialilor clienti serviciile mele si sa arat totodata ca preturile pe care le practic sunt rezonabile si corecte. Nu m-am asteptat ca cineva implicat in aceasta industrie sa nu stie motivul pentru care particip la targuri… Ati putea totusi sa refaceti textul!

    1. Inteleg punctul tau de vedere, dar cred ca tu nu l-ai inteles pe al meu.
      Cat tine de modificarea textului, ramane la latitudinea fetelor care detin acest blog sa hotarasca daca vor sa modifice textul sau nu, din moment ce nu detin drepturi de editare a articolelor.

  3. M.B fiind tot tu, deci doar perspectiva ta conteaza.
    Ok putem fi de acord cu acest lucru, sa spunem ca numim acest interviu o introspectie a propriilor pareri, dar si subliniez dar-ul, gandirea ta poate este in afara a ceea ce se cere, movul, griul etc asta ar prinde pe piata, inseamna ca tu nu stii sa faci fata pietei si ai nevoie de un alt segment. La fel ca si Mihai Albu nu stii de ce! incepand cu organizare, participare, vizitatori, aceasta este piata ori faci fata ori cauti altceva, tu cea cu afacerea trebuie sa te adaptezi cererii (principii economice la scara micro si scara macro) oferta se adapteaza in functie de cerere.

  4. @Bianca: Buna, Bianca.
    Articolul de mai sus este un interviu acordat noua (cele 2 persoane din spatele blogului) de catre Raluca Voicu. Suntem persoane distincte. Noi am vrut sa afle viitoarele mirese ce pot gasi la un targ si cu ce le poate ajuta un targ de nunti in multele decizii care contribuie la al lor Moment. Am colaborat cu Raluca pe acest subiect intrucat ea are experienta practica a targului de nunti, atat ca expozant cat si ca vizitator.
    Opiniile exprimate in interviu sunt ale Ralucai, iar ea isi asuma responsabilitatea celor transmise. Noi ii multumim pentru interviu si nu putem decat sa speram ca am ajutat viitoarele mirese sa-si faca o idee asupra targului de nunti urmand ca acestea sa devina vizitatoare la astfel de evenimente pentru a-si contura propria imagine. Le asteptam pe acestea pe blog sa ne povesteasca pasii lor printre standuri.
    Multumim si tie si te asteptam oricand cu interventii pe blog.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.